top of page

Novosti pri alpskih smučeh, čevljih in vezeh

  • Writer: Primož Kališnik
    Primož Kališnik
  • Sep 21
  • Branje traja 4 min

Updated: Oct 6

Če so zadnje zime česa naučile smučarski svet, je to, da kraljuje vsestranskost.



Smuči: vodilo je vsestranskost


Srce trga je danes tam, kjer se stikajo hitra proga, zmehčana robna linija in tisti popoldanski pršič ob robu gozda – med 88 in 98 milimetri širine pod stopalom.


Nova generacija all-mountain smuči je lahkotna, a mirna, z dovolj oprijema za ledeno jutro in dovolj plovnosti za popoldanski sneg. Salomon QST 94, Rossignol Arcade 94 in podobni modeli kažejo, kako daleč smo prišli od časov, ko je bila moč edini odgovor za stabilnost. Danes iščemo lahkotnost brez kompromisov.


V prostem smučanju se smer premika k ožjim širinam. Velike, široke ladje z več kot 110 milimetri pod čevljem počasi prehajajo v nišo. Novi modeli, kot je Völkl Revolt 101, so bližje univerzalnosti. Stotica pod stopalom je zdaj tisti “zlati rez”: dovolj za svež sneg, a še vedno igriva in natančna na urejeni progi. Realnost Alp in Severne Amerike je jasna – večino dni smučamo na trših površinah, pršič pa je poslastica, ne pravilo.


Na trdih terenih se vrača renesansa zarezovanja. Stranice z več radiji – multi-radius – so novi standard. To pomeni, da ima smučka na različnih delih različno krivino: spredaj krajši radij za hiter, kratek zavoj, na sredini in zadaj daljši radij za miren, dolg lok. Rezultat je smučka, ki se prilagodi različnim stilom vožnje in razmeram. Tudi modeli, kot je Mantra 84, kažejo, da smučarji znova odkrivajo čisti carving. Prihajajoča jesen bo polna testov, od Montafona do Söldna, ki bodo še enkrat potrdili: dobro ukrojena smučka za urejeno progo nikoli ne gre iz mode.


Trajnost se je iz marketinških letakov preselila v proizvodne hale. Salomon je na široko odprl vrata laboratorija in pokazal, kako reciklirana PET pena sestavlja jedra novih smuči – devet plastenk, vpetih v vsako dolžino. Atomic medtem zmanjšuje odpad in reciklira vse, kar je mogoče – od robnikov do lesnih odrezkov. Elan poganja svoje stroje s 100-odstotno zeleno energijo in izkorišča reciklirane polimere ter odpadni titanal.


In medtem ko velike znamke postavljajo temelje, mali inovatorji eksperimentirajo. Nekdo je šel celo tako daleč, da je izdelal smučko v celoti iz aluminija – CNC izrez, natančnost do mikrona, skoraj popolna možnost recikliranja. Industrija išče poti, kako ujeti prihodnost brez žrtvovanja zmogljivosti.

 

ree

Čevlji: na pohodu je cabrio


Pri čevljih sta trenda jasna in odločna. Prvi je širjenje BOA-sistemov, ki zdaj prihajajo tudi v rekreativne in all-mountain modele, kjer zapenjanje postane natančno, hitrejše in bolj udobno. Drugi je razcvet hibridnih cabrio čevljev – to so čevlji s tremi deli školjke, ki omogočajo večje udobje pri hoji, lažji vstop v čevelj in bolj enakomerno upogibanje pri spustu. Ikonični modeli, kot je Tecnica Mach1, so dobili temeljite prenove, hkrati pa so freeride čevlji, kot je Atomic Remedy 130, postali neposredno tekmovalno ostri – zmogljivost in udobje se danes ne izključujeta več.

 

Vezi? GripWalk


Pri vezeh je zgodba jasna: GripWalk je postal standard za podplate smučarskih čevljev, ki združuje udobje hoje s popolno varnostjo pri smučanju.


Gre za tehnologijo, ki jo danes najdemo pri večini novih smučarskih čevljev – od rekreativnih do tekmovalno navdahnjenih all-mountain modelov. GripWalk je poseben, ukrivljen in nekoliko višji gumijast podplat z zaobljeno sprednjo konico ter oprijemno površino za lažjo hojo po snegu, ledu ali asfaltu, ki je standardiziran in združljiv z vsemi sodobnimi vezmi, označenimi z logotipom GW.


Najsi gre za sistemske ali “flat” vezi, danes skoraj ni več dvoma, da bodo združljive z novimi podplati, in s tem manj zmede ter več varnosti. To je droben, a pomemben premik, ki ga bo vsak smučar občutil ob prvi nastavitvi v izposojevalnici ali domačem servisu.


Tudi pogled s terena potrjuje to sliko. Na testih v Montafonu so strokovnjaki vozili več kot 160 novih modelov in v vsaki kategoriji iskali tisti občutek popolnega kompromisa. V Heiligenblutu so Avstrijci zgodaj spomladi preizkusili novosti, rezultati pa bodo po tradiciji objavljeni jeseni. Britanski in ameriški testi že pripravljajo sezname favoritov, pri čemer se znova in znova ponavlja ista zgodba – smučarji hočejo eno smučko, ki bo obvladala vse.

 

Pred nakupi


Kaj to pomeni za vas, ko stopite v trgovino? Če iščete en par za vse dni, ciljajte med 88 in 98 milimetri širine pod čevljem. Poiščite konstrukcije z oblikovanim titanom ali sodobnimi dušilci, ki prinesejo mirnost na ledeni podlagi. Če vas vleče v pršič, si oglejte nove “stotice” – 100 do 105 milimetrov pod čevljem prinaša neverjetno vsestranskost, obenem pa ne izgublja igrivosti na urejeni progi.


Čevlji? Dajte si čas pri izbiri. Novi hibridni modeli in posodobljeni all-mountain čevlji ponujajo udobje in prenos moči, ki ga pred leti v tem razredu ni bilo. GripWalk podplat pa je danes samoumeven – ne le zaradi hoje, temveč predvsem zaradi varnosti in združljivosti.


Sezona 2025/26 ne bo govorila o ekstremih. Govorila bo o pametni vsestranskosti. O smučeh, ki se ne ustrašijo ledene proge in ne zaječijo, ko zapeljete v pršič. O čevljih, ki sedijo kot uliti in se ne upirajo, ko stopite na greben. In o industriji, ki se, korak za korakom, uči, kako delati bolj čisto in bolj trajnostno – brez izgube tistega občutka, ki nas je vse pripeljal na sneg.

© Novi Polet 2025

 

  • Facebook
  • Instagram

Vprašanja, odzivi, zamisli? Pišite nam.

bottom of page